wtorek, 19 marca 2013

Czcionki - co i jak?

Witajcie.
Post piszę z dość porannej godziny, ponieważ dopadła mnie choroba, w domu będę do Czwartku :)
Ale przejdźmy do rzeczy.
Pisałam już taki post na poprzednim blogu, ale postanowiłam zrobić to jeszcze raz, zwłaszcza, iż wiele osób ma z tym problem.
Na początku podam Wam stronę, z której możemy pobrać czcionki (ja podam Wam 1, ponieważ w innych jest trochę inna taktyka):
http://www.dafont.com/
Szukamy dla siebie idealnej czcionki i klikamy Download:

Który znajduję się tuż obok naszej czcionki.
Czcionka pobiera się, a więc tak jakby pół roboty za nami.
No więc gdy już wszystko się pobierze, musimy kliknąć na Pokaż w folderze:
No i po prostu przeniosło nas do folderu, aby rozpakować czcionkę, należy postępować zgodnie z poniższymi punktami, więc jeżeli ktoś nie zrozumie - proszę, aby napisał do mnie na MSP bądź w komentarzu.
1. Polecam przenieść z folderu na pulpit plik z czcionką, ponieważ przy dużej ilości pobranych rzeczy, trudno będzie się odnaleźć (albo jeżeli ktoś woli, z folderu do innego folderu, w którym jest mniej pobranych plików :)).
2. Mamy taką ikonkę (oczywiście Wy możecie mieć z inną nazwą):
3. Następnie klikamy prawym przyciskiem myszy na powyższy plik.
4. Pojawi nam się takie coś:
Na tym klikamy Wypakuj tutaj.
5. Z jednego pliku, zrobiło się kilka, ale najważniejszy jest ten, który zaznaczyłam na czerwono:
6. W Menu komputera, musimy kliknąć:
7. Odtworzyły się różne programy itd, szukamy tego:
8. Klikamy na Czcionki, jeżeli nie pokaże Wam się ŻADNA czcionka, będzie wszystko białe, musicie kliknąć Odśwież ,,Czcionki":
9. Mamy wszystkie możliwe czcionki zapisane na naszym komputerze. Przenosimy naszą czcionkę, właśnie do tego folderu.

Koniec.
I tak właśnie pobiera się różne czcionki, jak widzicie, nie jest to trudne, niedługo także zrobię post, w którym opiszę jak zrobić takie błyszczące czcionki, jak ma m.in. starrr_03 w nagłówku, ale to dopiero za kilka dni :).
Mam nadzieję, że pomogłam. Powodzenia ;).

3 komentarze:

Fajne tło z jakiej strony ?

Tło bloga? Jeżeli tak, to nie tło, lecz !SZABLON! o nazwie PrintDesign, jak go dodać na bloga? Przeczytaj to: http://msp-plotkarnia.blogspot.com/2013/03/szablony-jak-pobrac-i-dodac-na-bloga.html

Prześlij komentarz