środa, 20 marca 2013

Szablony - jak pobrać i dodać na bloga?

Wielu z Was zawsze chciało mieć taki sam szablon bloga jak miały kiedyś poliloli i starrr_03 oraz AnanaseQ, szablon wygląda tak:

                                                          *kliknij, aby powiększyć*
Moim zdaniem jest śliczny, sama kiedyś o takim marzyłam i właśnie postanowiłam Wam zdradzić, że kolejnym szablonem mojego bloga, będzie ten na powyższym zdjęciu, już jestem w trakcie jego robienia, ale to może mi trochę zająć :)
1. Szablon pobierzemy z:
http://btemplates.com/2011/blogger-template-printdesign/
A instrukcję jak na niego dodać pokaz slajdów i rozwijane menu, na blogu starrr_03 i poliloli:
http://moviestarplanet.tv/2012/05/22/szablon-z-pokazem-slajdow-i-rozwijanym-menu/
Gdy macie pobrany szablon PrintDesign musicie go rozpakować :)

Program pomocny w wielu czynnościach, więc na pewno przyda się Wam i w czymś innym :).
Plik przed rozpakowaniem wygląda tak:
Aby go wypakować należy kliknąć Wypakuj tutaj:
Które jest 3 opcją od góry.
Po wypakowaniu dostaniecie mniej - więcej takie coś:
Jeżeli nie to, to:
Nic nas nie interesuję, oprócz PrintDesign. Szablon wypakowany!

Jak dodać szablon na bloga?

Wchodzimy ponownie na stronę blogspot:
Następnie na Szablon:
Musimy wybrać opcję Utwórz/przywróć kopię zapasową:
Pojawiło się okno, zróbcie kopię zapasową klikając na Pobierz pełny szablon, jeżeli PrintDesign Wam się nie spodoba, zawsze można wrócić do poprzedniego, dlatego nie polecam eksperymentować ;D na obecnym blogu, ponieważ zawsze coś może się stać.
Jeżeli macie kopię zapasową, to musicie wgrać PrintDesign W FORMACIE .xml! INACZEJ NIE WEJDZIE. 
Robimy to tak:
Klikamy Wybierz plik i szukamy pliku PrintDesign.
Gdy już dodacie szablon, musicie kliknąć Przekaż:
I na tym koniec.
Jeżeli czegoś nie rozumiecie - po prostu nie róbcie (albo zapytajcie się mnie), dodanie szablonu na bloga i wszystkich gadżetów typu czat itd, jest banalne, myślę, iż problemu z tym nie będzie miał nikt, a jeżeli będzie, to nie płaczcie, blogi są także ładne bez urozmaiconych szablonów, wystarczy pobawić się z kodem HTML.

Jeżeli chodzi o to jak dodać muzykę czy kursor na blogi z tymi szablonami, to wystarczy postępować tak jak zawsze, czyli dodając gadżety kodem HTML :).

Pozdrawiam i mam nadzieję, że instrukcja się przydała.

2 komentarze:

Ten komentarz został usunięty przez autora.

Mam pytanie. W jaki sposób zmienić tło tego szablonu? : ) Np.: AnanaseQ ma inne na blogu.

Prześlij komentarz