niedziela, 31 marca 2013

Wielkanoc i jej uroki

Postanowiłam napisać dla Was notkę, w której opiszę Wam swoje Święta Wielkanocne.
Zawsze co roku, zjeżdża się do mnie połowa rodziny. Mamy tradycję, taką, że wszyscy robimy jakieś ozdoby, niestety, ja plastycznie uzdolniona nie jestem, ale zawsze się do czegoś przydam.
W tym roku postawiliśmy na bardzo jasną kolorystykę (UWAGA!!! Te pomysły na stoły, braliśmy z internetu, a niektóre po prostu z głowy).
Na początku pokażę Wam zdjęcia.
Rok temu, nasz stół wyglądał tak, oczywiście jest o wiele, wiele większy (na 30 osób):

Przygotowanie powyższego stołu, jest banalnie proste, lecz radziłabym szykować wszystko tydzień przed.
Potrzebne są do tego:

  • RZEŻUCHA.
  • 8-10 PISANEK (BORDOWYCH, BRĄZOWYCH LUB CZERWONYCH).
  • WSTĄŻKI (TYLE, ILE OSÓB BĘDZIE NA TWOIM ŚNIADANIU, KOLOR DOWOLNY, ALE NAJLEPIEJ ZIELONY LUB ŻÓŁTY).
W sklepie ogrodniczym, kupujecie doniczkę takiej długości jak jest na zdjęciu rzeżucha (na zdjęciu jest trawa, ale ładniej wygląda rzeżucha). Do doniczki wkładacie rzeżuchę z ziemią, po czym całą donicę zawiązujecie jakąś wstążką, może być to kolor dowolny. Na okół donicy kładziecie pisanki (wykorzystajcie fantazję i poukładajcie te pisanki jak najdziwniej!). Widelce zawiązujecie wstążeczkami. I gotowe, cały efekt.

Następne.
Te kwiaty to ja zrobiłam (znaczy się, kwiaty kupiłam w kwiaciarni, ale ozdobiłam sama):
Przygotuj:
  • Słoik, dobrze by było, jakby był dość dużej wielkości.
  • 20 pisanek, można zrobić samemu, ale wykorzystajcie do tego jasne barwniki.
  • Różnego rodzaju kwiaty, kolory mogą być dowolne, zależy jaki chcecie otrzymać efekt.
  • Szklaną podkładkę pod słoik, może być to po prostu szklany, przezroczysty talerz.
Sposób przygotowania:
W słoik włóżcie kwiaty.
Następnie wepchnijcie do tego słoika 20 pisanek (nie musi być 20, wystarczy tyle, ile Wam się zmieści).
Słoik połóżcie na szklaną podkładkę i gotowe!

Przygotuj:
  • Trawę/rzeżuchę.
  • Małą doniczkę.
  • Plastelinę lub gotowe pisanki.
  • Jeżeli wybierzecie plastelinę, to potrzebne będą także małe wykałaczki.
  • Płatki róż.
  • Dużą doniczkę.
Sposób przygotowania:
W dużą doniczkę, włóżcie trawę z ziemią lub rzeżuchę z ziemią. Na trawę/rzeżuchę połóżcie małą doniczkę (do małej doniczki, także dajcie trochę trawy/rzeżuchy). Naokoło małej doniczki połóżcie pisanki, płatki róż itd... Do małej doniczki możecie włożyć gotowe już pisanki (albo jeśli chcecie, sami zróbcie z plasteliny, a później włóżcie na małe wykałaczki), wszystko możecie posypać czymś świecącym, albo brokatem. Gotowe!

Mój tegoroczny, Wielkanocny stół:
Nie będę tłumaczyła jak go zrobić, ponieważ możecie korzystać ze zdjęć.
Jeżeli chodzi o ostatnie zdjęcie - ciastka, przepisu nie znam, moja mama z ciocią robiły, ale z tego co wiem, to chyba pierwsza warstwa ciastek to po prostu ciastka domowej roboty :D, a druga warstwa to galaretka, jeżeli chcecie zrobić takie ciastka, to piszcie do mnie na MSP, ja się zapytam mamy, tylko musicie mieć dużo foremek.

Myślę, ze pomysły są fajne, ale możecie kilku rzeczy nie zrozumieć, jeżeli nie rozumiecie, napiszcie do mnie na MSP, albo tutaj w komentarzu.
Jak wykorzystaliście powyższe instrukcje, wyślijcie mi fotki na e-mail'a maabasz@gmail.com, chętnie pooglądam.

Powodzenia :).

0 komentarze:

Prześlij komentarz